Total Pageviews

Wednesday, August 15, 2012

Ramadhan ingin meninggalkan kita...:-(

Assalamualaikum wbt dan selamat tengahari kepada semua followers dan pembaca blog saya ni.

Alhamdulillah hari ini Khamis, 16 Ogos 2012 bersamaan 27 Ramadhan 1433 H. sedih dan pilu ketika ini menyelubungi lubuk jiwa dan sanubari untuk membiarkan Ramadhan berlalu pergi. tggl beberapa hari saja utk kita sama-sama merasa kemuliaan dan keberkatan Ramadhan, bulan yang dijanjikan ganjaran yang berlipat ganda kerana pada bulan Ramadhan ini Al-quran diturunkan dan terdapat malam yang paling mulia yang lebih baik dari 1000 bulan. (Rujuk Surah Al-Qadr: 1-5) 

Buat masa ini, mungkin ramai yang tidak tahu (saya pasti mmg ramai yang tidak tahu) bahawa saya bekerja sebagai seorang Jurutera dalam sektor minyak dan gas. (Oil & Gas) Di samping berperanan sebagai seorang Imam Muda Musim Kedua.saya berperanan utk memastikan setiap kerja pemasangan dan penukaran talian paip di dasar laut berjalan dengan lancar..(akan saya kepilkan sedikit gambar buat tatapan semua nnti)

apapon, pada tahun ini insyaallah tiba giliran saya utk beraya di offshore (luar pesisir pantai). 
harap sama-sama dapat doakan saya dan isteri serta keluarga saya agar tabah menempuh cabaran dan dugaan hidup ini ;)

rasanya sampai di sini dulu lah coretan saya. 
ingin saya petik satu hadith qudsi yang berbunyi "puasa itu untukku, dan sessungguhnya aku membalasnya".HR Ibn Majah, An-nasaie. jadi berdasarkan hadith ini suka saya memperingati semua agar sama-sama kita menjaga kualiti puasa kita agar sentiasa berada di tahap yg terbaik sebagai persembahan utk ALLAH swt. hari-hari kita pastikan puasa kita,ibadah kita,sujud kita, ruku' kita, pengabdian kita hanya kepada Allah swt dengan yang paling terbaik utk kita persembahkan.

Sedangkan dengan manusia pun kita mahu buat persembahan terbaik, inikan pula dengan ALLAH swt, yang maha berkuasa sekalian alam, maha pencipta,maha memiliki dan maha 99 nama ALLAH

sekian dulu coretan saya, ingat slogan ni.."DAH CHECK KE BELUM"???

Yang Mencoret,

IM Azlan

No comments:

Post a Comment