Total Pageviews

Sunday, August 19, 2012

Beraya di Perairan Laut Terengganu

Hari ini, tanggal 19 Ogos 2012 bersamaan 1 Syawal 1433 H, merupakan satu perkara yang bersejarah yang tercatit dalam diari hidupku sepanjang bergelar insan dan hamba Allah swt.
Ini kerana tahun ini merupakan sambutan hari raya yang lain daripada tahun-tahun sebelum ini kerana tahun ini aku berjauhan dari isteri tersayang, Wan Fatimah Binti Wan Mohd Nowalid dan keluarga tersayang.
Bangun pagi 1 syawal ini aku agak lewat bersiap. Itu pun aku dikejutkan oleh ahli-ahli pasukan aku. Lebih kurang 6.30 pagi mereka datang ke bilik aku dan mengejutkan aku. Bukan kerana slalu lambat bgn, tp tidur agak lambat malam sebelum itu lebih kurang jam 2 pagi kerana menjalankan tanggungjawabku sebagai seorang COMPANY’s Site Representative (CSR), no 1 atas kapal utk COMPANY. Selain itu, aku sepatutnya beraya di atas Kapal PLB Mas Mulia di perairan Sarawak, namun pada khamis 16/8/2012 aku mendapat panggilan meminta aku untuk naik atas Kapal DP DSV Windermere dan bertanggungjawab sebagai CSR. Terus aku buat tempahan kapal terbang utk pulang ke Kuala Lumpur. Alhamdulillah dapat flight pukul 1610 hrs MH 2659 melalui penerbangan Malaysia Airlines. Memang penuh flight ni, penuh dengan cikgu-cikgu yang bertugas di Sarawak.

Tiba di KLIA, touched down lebih kurang 6.20 pm, isteriku mengambilku di KLIA lantas pecut ke rumah mak abahku di Cheras. Usai bersalaman bermaafan dan memberitahu aku akan bertugas di Terengganu pula, terus aku memecut Cik Putih WUM 8167 bersama-sama isteriku merentas jalan dan lebuhraya untuk tiba di Awana Kijal, Terengganu.

Kami tiba lebih kurang jam 2 pagi, kemudian terus tidur utk aku bangun bersahur dan check-in chopper di airport Kerteh pada jam 6 pagi. Jadi selepas check in n perjalanan menerusi helicopter aku tiba lebih kurang jam 8.30 pagi di BEK-A Platform. Lantas terus transfer ke atas kapal DP DSV Windermere pada jam 9.30 pagi.

Alhamdulillah, lantas terus menjalankan tanggungjawabku sebagai CSR.
Sebab itu dek kurang tidur, jadi lambat bangun pada pagi 1 Syawal 1433H.
Maafkan saya, =)
Yang Mencoret,
IM Azlan

1 comment:

  1. Pngalaman beraya di perantauan..hopefully, nxt year dpt raya same2..

    ReplyDelete