Total Pageviews

Monday, November 5, 2012

Bidadari syurga~

wahai wanita hiasan dunia ingatlah bahawa kamu bakal menjadi bidadari syurga sang suami, lengkapilah diri dengan iman dan taqwa gunakan senjata akal bukan senjata nafsu dan emosi yang bakal menggugat kebahagiaan kamu.
sedarlah andai kamu sekali meninggikan suara terhadap suamimu, andai tanpa redhanya dan maafnya,nescaya nerakalah tempatmu

ingat suami tempat kamu bergantung harap, menumpang kasih, menumpang belaian kasih sayang umpama rahmat kasihNYA, diciptakan kamu berpasang-pasangan agar kamu bahagia bersama pasangan, isteri penyejuk mata suami, suami pelindung buat para isteri, jangan disalah guna perlindungan itu utk wanita lain yg bukan mahram, kelak khuatir akan timbulnya fitnah dunia, akibat bisikan syaitan yg membinasakan dan menyesatkan.
sebelum mata terlena dibuaian malam yg penuh gelap gelita, kenangkan nasib diri kita yg kerdil lemah dan bersalut dosa sentiasa, muhasabah diri, kita bukan insan sempurna yg tidak akan pernah lari daripada membuat kesilapan.
maafkanlah andai ada kesilapan manusia terhadapmu. pimpinlah keluarga kamu anak2 kamu dan lindungilah mereka dengan ilmu yang bakal menjadi pedoman dan pemimpin, penunjuk arah ke jalan kebenaran.
sedarlah kita bukan selamanya sempurna, pasti putaran roda akan senantiasa berputar adakalanya di bawah dan adakalanya di atas, selamanya pasti kita tidak akan berada di bawah dan selamanya tidak di atas, andai bijak mengatur langkah pastikan kaki tidak tersadung agar bisa memenuhi cita-cita dan impian dalam mendidik bidadari syurga.

Ikhlas buat isteri,
IM Azlan

No comments:

Post a Comment