Total Pageviews

Thursday, November 1, 2012

TRAVELOG SEORANG JURUTERA

Salam,

andai masih ku ingati saat bergraduat dari sebuah universiti tempatan dalam bidang kejuruteraaan, pasti akan terpahat memori suka duka pahit maung kemanisan waktu zaman menimba ilmu di alam bergelar seorang mahasiswa. 
sejak di bangku persekolahan lagi sudah ku pahat dan tanam serta semat dalam hati bahawa akanku gapai impian dan cita-citaku untuk menjadi seorang jurutera yg berjaya.
tanya saja semua, kawan, saudara mara, sahabat lebih-lebih lagi kedua-dua insan yg amat ku sayangi mmg aku minat mengira, menulis dan membuat sesuatu yg berunsur angka. Karangan Bahasa Melayuku pasti akan dipuji guru-guru yang memeriksa tulisan karangan ku.
bukan apa, aku ingat lagi saat ku darjah 3, aku meniru sebuah karangan dari buku rujukan semata-mata untuk mndapat pujian yg terbaik dari guruku. namun usaha busukku tidak menjadi akibat guruku sendiri mempunyai buku rujukan tersebut, akhirnya kantoi tidak mampu diselamatkan aku tersenyum basi akibat perbuatanku ini. namun itu tidak mematahkan semangatku untuk berusaha menulis sendiri agar mampu mendapat pujian ikhlas insan bergelar guru...besambunggg.................

IM AZLAN

No comments:

Post a Comment